Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Jumaat, 24 April 2020

V 65 : UMPAMA BINATANG TERNAK

Firman Allah SWT yang bermaksud:

“Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati tetapi tidak mahu memahami dengannya yakni ayat-ayat Allah, dan yang mempunyai mata tetapi tidak mahu melihat dengannya (al-Quran atau bukti keesaan Allah) dan yang mempunyai telinga tetapi tidak mahu mendengar dengannya (al Quran, ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternakan, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai.”
(Al-A’raf 7: 179)
  
Firman Allah SWT yang bermaksud:

“Adakah engkau menyangka bahawa kebanyakan mereka mendengar atau memahami (apa yang engkau sampaikan kepada mereka)? Mereka itu hanyalah seperti binatang ternakan, bahkan mereka lebih sesat lagi.”
(Al-Furqan 25: 44)

Firman Allah SWT yang bermaksud:

Sesungguhnya Allah akan memasukkan orang-orang yang beriman serta mengerjakan amal-amal yang soleh ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai; dan sebaliknya orang-orang yang kafir menikmati kesenangan di dunia serta mereka makan minum sebagaimana binatang-binatang ternak makan minum, sedang nerakalah menjadi tempat tinggal mereka.
(Muhammad 47: 12)

Yaa Allah, lindungi kami dari segala perbuatan keji lagi tercela… Ampunilah segala dosa-dosa kami Yaa Allah….


Tiada ulasan:

Catat Ulasan