Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Isnin, 11 Mei 2020

V 75 : DOA HARI KHAMIS

Doa 4 - Khamis

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُُ

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ ٍ

ِYaa Allah Tuhan Seru Sekalian Alam.
Tiada henti mengucap syukur kehadratMu, atas segala nikmat dan barakah yang telah Engkau berikan kepada kami.
Yaa Allah Yaa Jaliilu, Tidak ada yang dapat menghalangi daripada apa yang Engkau berikan, dan tidak ada yang dapat memberikan yang Engkau halangi.
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal Jalali Wal Ikhraam.
Engkaulah Yang Maha Sejahtera, kepada Engkaulah kami mengharap kesejahteraan, maka hidupkanlah kami dalam keadaan sejahtera. Masukkanlah kami ke dalam syurga sebagai tempat kesejahteraan yang telah Engkau berkati.
Yaa Allah Yaa Ghofur,  kasihanilah kami, luaskanlah dan angkatlah darjat kami. Berilah kami petunjuk ke jalan yang Engkau redhai.
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal Jalali Wal Ikhraam. ampuni dosa kedua ibubapa kami, dosa kami, dosa keluarga kami, dosa anak dan anak menantu kami, dosa kaum kerabat kami di manapun mereka berada, dosa jiran-jiran kami, sahabat-sahabat kami, rakan-rakan kami, guru-guru kami dan sekelian muslimin muslimat, mukminin mukminat yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia.
Yaa ALLAH lapangkan kesulitan apa yang kami hadapi ini, Yaa ALLAH keluarkan kami dari kesulitan ini, Yaa ALLAH bantulah kami.
Yaa ALLAH Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal Jalali Wal Ikhraam, kurniakanlah kami, anak-anak dan zuriat keturunan yang soleh dan solehah, anak-anak yang menghafaz al Quran dan mengamalkannya, anak-anak yang tidak meninggalkan solat walaupun apa keadaan sekalipun dan sentiasa bersyukur atas segala nikmat kurniaanMu Yaa Allah.
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal Jalali Wal Ikhraam. semoga kami, kaum kerabat kami dan saudara-saudara seislam kami DILIMPAHKAN rezeki yang berpanjangan lagi berkat.
Sekiranya dengan mempunyai anak membuatkan ibadah kami lebih bertambah dan solat kami lebih khusyuk maka izinkanlah nikmat ini Engkau pinjamkan pada kami Yaa ALLAH.
Kerana Engkau sahajalah sebaik-baik perancang dan Engkaulah Rabb Yang Maha Mengetahui atas segala sesuatu yang terbatas bagi kami.
Yaa ALLAH Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal Jalali Wal Ikhraam, kami bersyukur, umur kami masih panjang lagi pada hari ini, maka Engkau jadikanlah hari kami sebagai ibadah kepadaMu. Dan redalah kami ini yaa ALLAH.
Yaa ALLAH Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal Jalali Wal Ikhraam, sekiranya ada kaum kerabat kami,  sahabat-sahabat kami mahupun saudara-saudara seiman kami ini dalam kesulitan dan kesempitan Yaa ALLAH, bantulah dia Yaa ALLAH, lapangkan kesulitannya, permudahkan perjalanan hidupnya Yaa ALLAH. 
Ya Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal Jalali Wal Ikhraam.
Berikanlah pertolongan, kesabaran, keselamatan, kekuatan, kecukupan dan keampunan untuk saudara-saudara seiman kami khususnya di Palestin, Syria, Uighur, Mesir, Afghanistan, Yaman, Rohingya, Afrika, India dan di mana-mana jua mereka berada. Lindungilah keimanan mereka dalam menghadapi setiap ujian berat yang mereka hadapi. Hancurkan dan musnahkanlah terhadap sesiapapun  yang menzalimi saudara-saudara seiman kami ini Yaa ALLAH.
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal jalali wal ikhraam. kurniakanlah taufiq dan hidayahMu buat semua manusia dan jin agar mereka beriman kepadaMu.   Yaa Allah, sesungguhnya mereka tak tahu, mereka tidak faham, mereka lupa. Yaa Allah, beri taufiq dan hidayahMu kepada mereka semua. Sesungguhnya hanya Engkau sahaja yang berkuasa memberi taufiq dan hidayah kepada mereka.
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal Jalali Wal Ikhraam, tetapkanlah keimanan kami kepadaMu dan matikan kami dalam husnul khotimah (kematian yang baik). 
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal Jalali Wal Ikhraam, sesungguhnya kepadaMu kami memohon pertolongan dan berserah diri.

اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن




Tiada ulasan:

Catat Ulasan