Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Isnin, 11 Mei 2020

V 76 : DOA HARI RABU

Doa 3 - Rabu

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal jalali wal ikhraam, ampunkanlah dosa kedua ibubapa kami, dosa kami, dosa keluarga dan zuriat kami, dosa kaum kerabat kami, dosa sahabat-sahabat kami, dosa rakan-rakan kami, dosa jiran tetangga kami, dosa guru-guru kami dan dosa sekelian muslimin muslimat, mukminin mukminat, yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Kasih dan sayangilah kedua ibubapa kami sebagaimana mereka mengasihi dan menyayangi kami sejak kecil. Tempatkanlah mereka di syurga FirdausMu.
Yaa Allah, Yaa Rahman, Yaa Rahim, Yaa Zal jalali wal ikhraam, terimalah taubat kami ini.
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, jadikanlah hari ini dan hari-hari selanjutnya jauh lebih baik bagi kami dibanding hari-hari yang telah kami lalui.
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, bukakanlah, tumbuhkanlah dan bangkitkanlah semangat kami  dalam bekerja dan berusaha, dalam beribadah dan beramal; semangat hidup kami hari ini dan hari-hari selanjutnya...
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal jalali wal ikhraam, jaminlah keselamatan, kesihatan, keamanan, kedamaian, ketenteraman, keberhasilan dan kesejahteraan bagi kami hari ini dan hari-hari selanjutnya.
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, limpahkan dan lipat-gandakanlah rezekiMu untuk kami hari ini dan hari-hari selanjutnya.
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal Jalali Wal Ikhraam, ciptakan dan jadikanlah hanya kesempatan yang baik-baik saja bagi kami hari ini dan hari-hari selanjutnya..
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal jalali wal ikhraam, perlihatkanlah, perdengarkanlah dan rasakanlah kejadian², berita² dan pengalaman² yang menggembirakan dan menyenangkan saja kepada kami hari ini dan hari-hari selanjutnya.
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, mudahkanlah semua urusan kami, jauhkanlah daripada kami kesulitan apapun.
Ya Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal jalali wal ikhraam.
Berikanlah pertolongan, kesabaran, keselamatan, kekuatan, kecukupan dan keampunan untuk saudara-saudara seiman kami khususnya di Palestin, Syria, Uighur, Mesir, Afghanistan, Yaman, Rohingya, Afrika, India dan di mana-mana jua mereka berada. Lindungilah keimanan mereka dalam menghadapi setiap ujian berat yang mereka hadapi. Hancurkan dan musnahkanlah terhadap sesiapapun  yang menzalimi saudara-saudara seiman kami ini Yaa ALLAH.
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal jalali wal ikhraam, bantulah kami agar sentiasa mengingatiMU, bantulah kami agar sentiasa mensyukuri atas segala nikmat kurniaanMU, bantulah kami agar sentiasa memperbaiki amal ibadah kepadaMU,
Yaa Allah, bantulah kami agar sentiasa mencari dan mempelajari ilmuMu yang bermanfaat, agar dapat kami mendekati kepadaMU.
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal jalali wal ikhraam. kurniakanlah taufiq dan hidayahMu buat semua manusia dan jin agar mereka beriman kepadaMu.   Yaa Allah, sesungguhnya mereka tak tahu, mereka tidak faham, mereka lupa. Yaa Allah, beri taufiq dan hidayahMu kepada mereka semua. Sesungguhnya hanya Engkau sahaja yang berkuasa memberi taufiq dan hidayah kepada mereka.
Yaa ALLAH Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal Jalali Wal Ikhraam, kurniakanlah kami, anak-anak dan zuriat keturunan yang soleh dan solehah, anak-anak yang menghafaz al Quran dan mengamalkannya, anak-anak yang tidak meninggalkan solat walaupun apa keadaan sekalipun dan sentiasa bersyukur atas segala nikmat kurniaanMu Yaa Allah.
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal Jalali Wal Ikhraam, tetapkanlah keimanan kami kepadaMu dan matikan kami dalam husnul khotimah (kematian yang baik).
Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahim, Yaa Zal Jalali Wal Ikhraam, bantulah kami agar menjadi insan yang Engkau kasihi dan insan yang Engkau redai di dunia mahupun di akhirat.

اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن




Tiada ulasan:

Catat Ulasan