Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Sabtu, 8 Februari 2020

U 179 : UNTUK SEMUA YANG SEDANG PUNYA PERMINTAAN


Untuk semua yang sedang punya hajat, apapun hajatnya, dan untuk semua yang sedang punya masalah, apapun masalahnya, segeralah datang kepada Allah SWT. Dan bicaralah kepadaNya.

Sungguh DIA Maha Mendengar semua keluhan, Maha Mendengar semua permintaan, dan Maha Kuasa juga mengabulkan, dan mewujudkan. Sungguh, tiada yang pantas didatangi, diperdengarkan segala curahatan hati, kecuali Allah SWT.

Hanya Allah SWT yang boleh menjaga rahsia. Hanya Allah SWT juga yang punya kemampuan dan kekuasaan, dan Allah SWT juga yang memiliki segala kehendak dan pertolongan.

Dekatkan diri kepada Allah SWT dan kesabaran meniti jalan di jalanNya, In Sya Allah akan berbuah ketenangan, dan terangnya jalan hidup.

Sementara itu, tiada juga yang sedang berusaha, bekerja, memiliki usaha, dan pekerjaan, seharusnya ia lebih dekat lagi dengan Allah SWT. Allah SWT yang sudah memberinya segala kurnia, justeru kadang menjadi yang pertama dilupakan, dilalaikan dan dipandang remeh.
Seharusnya, urusan dunia jangan dijadikan pekerjaan utama sehingga akhirat pun dilupakan. Padahal yang membuat lancar urusan dunia kita, adalah Allah SWT.

Maka, kembalilah kepada Allah SWT dan mintalah kepadaNya sebelum dan sesudah kita mengerjakan urusan dunia. Mudah-mudahan semua diperlancarkanNya. Aamiin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan