Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Sabtu, 8 Februari 2020

U 180 : KENALKU, NAMAKU FULUS


Kenalkan aku. Namaku wang/duit/pitih/money/fulus dan macam-macam orang memanggilku. Wajahku biasa saja. Fizikalku juga lemah. Namun aku mampu merombak tatanan dunia.  Aku juga boleh merubah perilaku bahkan sifat manusia kerana manusia begitu mengidolakanku. Banyak orang merubah keperibadiannya. Mengkhianati temannya. Menjual tubuhnya. Bahkan meninggalkan keyakinan imannya demi aku. Aku tidak mengerti perkataan orang soleh dan orang bejat, tapi manusia memakai aku menjadi patukan darjat. Menentukan kaya dan miskin. Terhormat atau pun terhina. Aku bukan iblis, tapi sering orang melakukan kekejian demi aku. Aku juga bukan orang ketiga, tetapi banyak suami isteri berpisah gara-gara aku. Kakak dan adik beradu dan saling benci disebabkan aku. Anak dan orang tua berselisih gara-gara aku. Sangat jelas aku bukan ALLAH, tapi manusia menyembah aku seperti ALLAH. Bahkan kerap kali hamba-hamba ALLAH lebih menghormatiku. Padahal ALLAH sudah berpesan jangan jadi hamba aku. Seharusnya aku melayani manusia, tetapi kenapa manusia malah mahu jadi budakku? Aku tidak pernah mengorbankan diriku untuk siapapun..tapi banyak orang rela mati demi aku. Perlu aku ingatkan. Aku hanya boleh menjadi alat untuk bayar resit ubat anda,  tapi tidak mampu untuk memperpanjangkan hidup anda. Kalau suatu hari anda dipanggil ALLAH SWT, aku tidak akan boleh menemani anda, apa lagi menjadi penebus dosa-dosa anda. Anda harus menghadapinya sendiri kepada sang pencipta. Lalu menerima penghakimannya. Saat itu, ALLAH pasti akan hitung-hitungkan dengan anda. Apakah selama hidup aku digunakan dengan baik atau sebaliknya menjadikan aku sebagai tuhan kelian. Informasi terakhirku, aku tidak akan ada di syurga. Jadi jangan cari aku di sana. Sarananku pada kelian semua.
1. Jangan terlalu sayang sama aku.
2. Gunakan aku untuk temanmu dalam kubur nanti dengan banyak sedekah, berinfak, berzakat dan membantu saudaranya yang ditimpa musibah dan kelaparan. Jangan lupa untuk selalu sentiasa berdoa dan beramal agar aku jadi berkah di dunia dan akhirat...Aamiin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan