Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Selasa, 20 Mei 2014

Q 145 : WANITA, ALLAH CIPTAKAN KAMU BEGITU INDAH DAN ALLAH MULIAKAN KAMU

Wahai Wanita, Allah ciptakan kamu begitu indah dan Allah muliakan kamu dengan sebaik-baik perhiasan di atas muka bumi, kamu semua begitu dihargai dan disayangi oleh baginda Rasulullah s.a.w. sehingga baginda berwasiat :

"Berbuat baiklah kamu sekelian kepada kaum wanita."

Oleh itu, atas dasar kasih dan sayang kepada kamu kaum wanita kerana kamu semua dimuliakan oleh baginda s.a.w. Ustaz ingin menasihati kamu semua hendaklah kamu tutuplah auratmu agar kamu menyebabkan Rasulmu gembira terhadapmu dan jagalah tingkahlakumu lebih-lebih lagi dengan suami (bagi yang sudah berkahwin)  dan juga ibubapamu. Semoga kamu semua dirahmati Allah.
Janganlah kamu membuatkan Rasulullah s.a.w. bersedih dengan kamu memakai pakaian yang seksi-seksi, atau mendedah aurat dengan tanpa malu.Cukuplah baginda s.a.w. sudah banyak menangis semasa hayatnya kerana kita, jangan pula selepas hayatnya kamu melupainya.
Kepada muslimat yang sudah menutup aurat ketahuilah kamu membuatkan Rasulmu gembira denganmu. Jaga adabmu, akhlakmu dan ibadatmu. Semoga dirahmati Allah.

Ustaz Mustaffa Kamal

Tiada ulasan:

Catat Ulasan