Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Jumaat, 23 Mei 2014

R 8 : INGIN DICUKUPKAN SEMUA KEINGINAN DAN DIAMPUNI SEMUA DOSA

Bismillahir rahmaanir rahiim ...

Daripada Ubay Bin Ka’ab radhiyallahu ‘anhu, berliau berkata:
“Wahai Rasulullah, sesungguhnya aku ingin membanyakkan berselawat kepadamu. Dari itu, berapa banyakkah dari doaku perlu aku jadikan untuk berselawat kepadamu?” 
Rasulullah menjawab: 
Terserah kepadamu.”
Aku pun berkata: “Adakah satu perempat darinya?”
Rasulullah menjawab:
“Terserah kepadamu, tetapi sekiranya kamu menambah, itu lebih baik bagimu.”
Aku berkata: “Adakah separuh daripadanya?”
Rasulullah menjawab:
“Terserah kepadamu, tetapi sekiranya kamu menambah, itu lebih baik bagimu.”
Aku berkata: “Adakah dua pertiga?”
Rasulullah menjawab:
“Terserah kepadamu, tetapi sekiranya kamu menambah, itu lebih baik bagimu.”
Aku pun berkata: “Aku jadikan semua doaku untukmu.”
Beliau pun bersabda:
“Sekiranya begitu, akan dicukupkan semua keinginanmu dan diampuni semua dosamu.”
[Hadis Riwayat at-Tirmidzi, 8/497, no. 2381. At- Tirmidzi berkata: Hadis ini hasan sahih. Syaikh al-Albani berkata: Hasan, Shohih Sunan at-Tirmidzi, 5/457, no. 2457]
SUBHANALLAH..!!!

Mari perbanyak berselawat untuk Rasulullah di Malam Jumaat dan Hari Jumaat, semoga Baginda Nabi memberi syafaatnya pada kita semua di yaumul akhir, In Syaa Allah, Aamiin..

ALLAHUMMA SHALLI 'ALAA HABIIBIKA SAYYIDINA WA NABIYANA MUHAMMAD WA 'ALAA ALIHI WA SHAHBIIHI WABARIK WASALLIM..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan