Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Isnin, 10 Februari 2014

O 118 : KISAH WANITA BERPURDAH BERMATA BIRU

Diceritakan seorang wanita muslimah berpurdah sedang berbelanja di salah satu supermarket di Perancis. Setelah selesai mendapatkan barang-barang yang diperlukannya, dia segera pergi ke kaunter untuk membayar.
Kebetulan di kaunter yang ditujunya adalah seorang wanita keturunan Arab yang berpakaian tidak menutup auratnya.
Penjaga kaunter tersebut memandang wanita berpurdah itu dengan pandangan melecehkan, kemudian dia mulai menghitung nilai barang belanjaan wanita tersebut sambil melemparkannya dengan kasar ke atas meja.
Namun wanita berpurdah itu tidak terpengaruh dengan provokasi sang penjaga kaunter, dia tetap tenang, bahkan sangat tenang, hingga membuat sang penjaga kaunter semakin geram dan tidak dapat lagi menguasai diri, lalu berkata dengan nada mengutuk wanita itu.
"Kita mempunyai berbagai permasalahan di Perancis dan purdah kamu ini adalah salah satu masalah. Kita di sini untuk berniaga, bukan untuk pamer agama mahupun sejarah. Kalau kamu mahu menjalani agama atau mengenakan purdah, pergilah sana ke negerimu dan jalani agamamu sesukamu...!!"
Wanita berpurdah itu berhenti memasukkan barang perbelanjaannya ke dalam tas, lalu memandang penjaga kaunter, lalu dia membuka purdahnya dan ternyata dia adalah wanita kulit putih, dengan sepasang mata biru, lalu dia berkata,
"Aku adalah wanita Perancis asli, begitu pula ayah dan abangku. Ini adalah Islamku dan ini adalah negeriku. Kalian telah menjual agama kalian, sementara kami membelinya..."
SubhanALLAH..!!

ALLAH SUBHANAHU WA TAALA berfirman, ertinya:

"Sesungguhnya orang-orang yang mengatakan, 'Rabb kami adalah ALLAH, kemudian mereka tetap istiqamah maka tidak ada kekuatiran terhadap mereka dan tidak pula mereka berduka cita." 

(QS. Al-Ahqaaf: 13 )






Tiada ulasan:

Catat Ulasan