Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Selasa, 11 Februari 2014

O 121 : DIKUBURKAN

lelaki : Saya sakit ustaz, macam mana nak solat.
ustaz : Solat macam biasa, berdiri kalau mampu.
lelaki : Kalau saya tak mampu berdiri?
ustaz : Duduk pun boleh.
lelaki : Duduk pun saya tak boleh, ustaz.
ustaz : Baring pun tak apa.
lelaki : Baring pun saya tak mampu dah.
ustaz : Guna isyarat je lah kalau macam tu.
lelaki : Nak guna isyarat pun saya tak boleh dah. macam mana, ustaz.
ustaz : Tunggu orang lain solatkan.
lelaki : Boleh ke macam tu ustaz? biar betul.

ustaz : Betul. kalau dah semua tu tak boleh buat. maknanya dah layaklah awak untuk dikuburkan...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan