Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Isnin, 31 Disember 2018

T 134 : OMONG KOSONG


Kau cakap akan mengikuti perintah Allah SWT dan Rasulnya, Tapi faktanya engkau malah berdusta dan mengingkari perintah Allah SWT dan Rasulnya di setiap malam tahun baru. OMONG KOSONG!

Kau cakap cinta kepada saudaramu, Tapi di kala saudara-saudaramu banyak yang bersedih kerana tertimpa bencana, namun kau di sini asyik bergembira, ketawa-ketawa, huha-huha, merayakan tahun baru. OMONG KOSONG!

Kau cakap peduli dan mahu bersedekah, Tapi faktanya tak sedikitpun engkau membantu mereka, Namun wangmu kau belanjakan untuk beli bunga api, pesta, menginap di hotel, membeli makanan lazat. OMONG KOSONG!

Kau mengaku beragama Islam dan sampai matipun tetap Islam, Tapi faktanya kau mengikuti dan meniru kebiasaan orang-orang kafir, OMONG KOSONG!

Kau cakap, ulama adalah penerus nabi, guru dan orang yang soleh, Tapi faktanya ketika engkau dinasihati dan diingatkan jangan merayakan malam tahun baru, Namun engkau malah menentangnya dan mengabaikan nasihatnya, OMONG KOSONG!

Kau berdoa dan berharap kepada Allah SWT agar tahun depan menjadi insan yang lebih baik lagi, Tapi faktanya engkau sendiri tak berusaha menjadi lebih baik, namun diawal tahun baru engkau banyak melakukan dosa dan maksiat. OMONG KOSONG!

Lengkap sudah KEBOHONGANMU dalam semalam:
Terompet kau tiup = Khas Yahudi
Perayaan Tahun Baru kau ramaikan = Khas Nasrani
Kembang Api kau nyalakan = Kebanggaan Majusi
Dan...
Engkau tak merasa sedih, Syariat agamamu kau tinggalkan.
Oh, alangkah dustanya lisanmu, antara ucapan dan tindakanmu tak sesuai.
Lengkap sudah OMONG KOSONG setahun sekali.
Mari kita renungi wahai generasi Islam, mahu sampai bila engkau begini terus, sedangkan kain kafan terus ditenun. Renungkanlah!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan