Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Selasa, 17 Disember 2013

N 101 : MUHASABAH SEPERTIGA MALAM

Meski berkali telah hancur, namun keping ini tetap bangkit, tak kenal rapuh.
Meski kerap berjumpa kecewa, tapi ikhlas telah menjelma bulir pada senyum airmata ku.
AKU MILIK ALLAH
tidak ada kekuatan sedikitpun melainkan sedikit kurniaNya padaku.
AKU MILIK ALLAH
tidak untukmu, juga bukan untuk mereka.
AKU MILIK ALLAH
bahkan bukan milikku sendiri.
AKU MILIK ALLAH
betapa mudah bagiNya "ALLAH AZZA WA JALLA" membulak balikkanku,
dan aku berada di antara dua ujung jemari Ar-Rahman.
AKU MILIK ALLAH
"HATI INI MILIKNYA"
Hanya Allah Pemilikku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan