Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Rabu, 18 Disember 2013

N 116 : PERINTAH SIAPA YANG KITA IKUT

Seorang wanita beragama Islam sedang ditemuduga oleh seorang boss Cina untuk mendapatkan kerja.
Mr. Lim : awak Islam?
Yana : Yeap
Mr. Lim : ouh awak betul betul nak kerja sini?
Yana : a'ah, dah lama saya mengidamkan kerja ni..
Mr. Lim : apa yang awak boleh bagi dekat saya?
Yana : apa yang encik mahu, saya akan beri. Apa yang encik arah, saya akan taat. 
Saya janji!
Mr. Lim : awak memang tak pakai tudung? I mean tutup aurat?
Yana : Tutup tutup aurat ni Encik Lim orang kampung je buat..
Mr Lim : hmm tadi awak janji akan taat dekat semua perintah saya? .. tak percayalahh.. perintah Tuhan awak pun awak tak taat, lagikan perintah saya. hrm maaf, 
saya tak dapat terima awak.

Yana : *keluar sambil hempas pintu*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan