Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Khamis, 19 Disember 2013

N 125 : KENAPA SAYA PILIH ISLAM..?

Sebab masa saya mencari tu, saya tertanya. dewa nie dicipta oleh dia, dan dia dicipta oleh satu dewa lain. jadi dia ada peringkat-peringkat, mana satukah yang kita hendak sembah..?
Saya bukan kata nak komdemkan agama saya yang lama. Jadi saya mencari. bila saya tahu islam itu hanya ada satu Tuhan saja. maksudnya ''..Qulhuallahu Ahad.'' tak ada yang lain dah.
Kalaupun Budhist ataupun agama lain, diakan ada banyak dewa, mana satu yang kita hendak sembah, mana satu yang kita hendak letak Tuhan..?
Jadi saya tak nak serabutkan kepala saya, saya pilih yang satu. Jadi, Islam lah saya pegang. sebab Islam terangkan kita dengan jelas. kita dah tak perlu fikir lagi dah, kita dah tak perlu cari yang lain.
Bila kita dah ada ALLAH yang satu, yang satu itu lah yang mencipta untuk saya.
Daripada saudara ADAM CORRIE


Tiada ulasan:

Catat Ulasan