Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Sabtu, 21 Disember 2013

N 143 : TELINGA BERDENGING

Isi kandungan bagi tajuk ini dibuang. Dibimbangi mengelirukan umat Islam kerana tiada hadis shahih. Terima kasih atas teguran yang telah diberikan... Bersama-samalah kita berusaha untuk mencari ilmu...Ilmu yang diredhai Allah swt. Semoga Allah swt memberkati kita semua... Apa-apapun carilah ilmu daripada para ulama dan pakar-pakar agama. Saya cuma berkongsi ilmu dengan saudara saudari sekelian. Segala kelemahan dan kekhilafan adalah daripada diri saya sendiri... Mohon maaf... Ampunkanlah dosa kami Ya Allah.. Tiada tempat kami memohon keampunan atas dosa-dosa kami,  selain kepadaMu jua Ya Allah.

SUBHANALLAH
Alangkah baiknya kita sentiasa mengingat akan kebesaran ALLAH SWT, dan sentiasa memberi salam penghormatan kepada Baginda Rasulullah SAW dengan Selawat yang mudah-mudahan ALLAH memberikan kita kemuliaan dan kehormatan baik di dunia, mahupun di akhirat.

Aamiin.

2 ulasan:

  1. sekedar berbagi link untuk menanggapi artikel telinga berdenging. Perlu di teliti sanad haditsnya, apa benar shahih? karena di link bawah ini isinya mengatakan hadits tentang berdenging tidak bisa dipertanggungjawabkan kebenarannya.:
    “Hadis yang tidak ada asalnya (tidak ada di kitab hadis). Sementara Muhammad bin Ubaidillah dinyatakan oleh Bukhari sebagai Munkarul hadis.” (ad-Dhu’afa’ 390, dinukil dari Silsilah al-Ahadits ad-Dhaifah, 6/138).
    http://abangdani.wordpress.com/2013/10/17/telinga-berdenging-pertanda-dipanggil-oleh-baginda-nabi-muhammad/

    BalasPadam