Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Khamis, 2 Ogos 2012

E 64 LEBAH MENGHASILKAN MADU TERBAIK DI WAKTU AWAL PAGI

Madu terbaik adalah madu yang dihasilkan oleh lebah di waktu pagi, madu yang dihasilkan oleh lebah di waktu pagi memilki kandungan dan bauan terbaik. Maklumat ini telah disahkan oleh hasil kajian universiti di Jerman dan Britain.
Menurut BBC, “BBC” bahawa kajian tersebut disediakan oleh sekumpulan pengakaji dari Universiti Jerman, “Konstanz” dan diterbitkan di majalah / Bheviral Akologi Tanah sosiologis / mendapati bahawa kemampuan madu membantu kecerdasan  otak, madu yang dikumpul oleh lebah dari bunga yang berhektar luasnya dapat menghasilkan  madu terbaik.
Sebuah kajian dahulu menunjukkan bahawa bunga yang paling menghasilkan mutu terbaik  selama jam pertama hari tersebut, dalam tempoh ini lebah  boleh mengoptimumkan untuk  mengenal pasti bau bunga baru;
Para penyelidik melihat pada 1000 ekor lebah boleh mengenal pasti bau bunga yang mereka perlukan  dan memiliki  kemampuan yang luar biasa untuk mengenal jenis-jenis bunga dan kumpulan yang mahir  boleh mengenali bau bunga, walaupun dalam masa berhari-hari. Lebah boleh mengingati setiap bau bunga.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan