Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Sabtu, 4 Ogos 2012

F 2 TIGA KALIMAT MUNAJAT ABU SULAIMAN AD-DARANI


Nama asli Abu Sulaiman Ad-Darani adalah ’Abdurrahman bin ’Athiyah, sedangkan ad-Darani berasal dari kota Daran, yakni nama sebuah tempat di kota Damaskus-Syiria. Beliau meninggal pada tahun 215 Hijrah. Beliau pernah berkata dalam munajatnya kepada Allah swt sebagai berikut:
“Wahai Tuhanku, jika Engkau menuntutku kerana dosaku,
maka aku akan mencariMu kerana ampunanMu (sebab ampunanMu jauh lebih luas dari pada dosaku);
Jika Engkau menuntutku kerana kekikiranku,
maka aku akan mencariMu kerana kemurahanMu;
Jika Engkau melemparkan aku ke dalam neraka,
maka aku akan memberitahukan kepada penduduk neraka bahawa aku mencintaiMu.”
—————————————————————————–
Sumber : Terjemahan Kitab Nashaihul ’Ibaad – Menjadi Santun dan Bijak



Tiada ulasan:

Catat Ulasan