Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Selasa, 24 Disember 2019

T 195 : ISLAM AGAMA FITRAH


Islam merupakan agama fitrah. Agama yang dikehendaki oleh fitrah  manusia  adalah Islam. Ertinya di dalam Islam tidak ada kepalsuan. Seluruh ajarannya bersesuaian dengan fitrah manusia. Tidak seperti halnya akidah  Triniti dan Penebusan dosa yang tidak dapat dimengertikan. Orang-orang Kristian sendiri mengaku bahawa di mana saja Triniti belum masuk, di sana akan muncul permintaan akan Tauhid. Sebab, yang bersesuaian dengna fitrah hanyalah Tauhid. Seandainya pun Al Quran syarif tidak ada, maka tetap saja fitrah manusia mengakui Tauhid. Sebab hal itu bersesuaian dengan syariat batin. Demikian pula seluruh ajaran Islam adalah bersesuaian dengan syariat batin. Berbeza dengan ajaran orang-orang Kristian yang bertentangan dengan hal itu.

Lihatlah baru-baru ini di Amerika terpaksa diluluskan hukum perceraian yang bertentangan dengan Injil. Mengapa hal itu harus terjadi? Sebabnya adalah jaran injil tidak bersesuaian dengan fitrah manusia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan