Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Sabtu, 28 Disember 2019

U 46 : BERDOALAH DENGAN PRASANGKA BAIK

Sebahagian orang berdoa kepada Allah SWT hanya ketika sedang perlu saja. Tak jarang kemudian mereka kehilangan harapan dan berkata, “Aku telah berdoa kepada Allah tapi jawapannya ditunda” atau “Allah tidak menjawab doaku.” 
Ini bukan contoh orang-orang yang bersabar dan bersyukur. Melainkan contoh orang-orang yang berfikir bahawa dia lebih mengetahui daripada Allah SWT. Mungkin ia tidak sedar tentang konsekuensi yang mungkin terjadi jika Allah mengabulkan doanya saat itu. Sebab Allah SWT lebih mengetahui bila waktu yang paling tepat.
Terkadang sebuah doa ditunda kerana belum saatnya kau mendapatkan apa yang kau inginkan. Allah Azza wa Jalla selalu menjagamu, Dia menginginkan yang terbaik untukmu, Dia tidak ingin hal buruk menimpamu. Tapi sering kali kita tidak sabar. Ingin segalanya serba segera.
Ketika kita berdoa pada Allah, teruslah berdoa dan jangan pernah berhenti, jangan pernah mengatakan “Doaku belum dijawab” atau “Doaku ditunda”, tetapi katakanlah “Doaku akan dijawab pada saat yang paling baik untukku.”


Tiada ulasan:

Catat Ulasan