Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Sabtu, 30 Disember 2017

S 42 : AGAMA ITU NASIHAT

Kenapa menutup diri dari nasihat? 
Padahal itu baik bagi diri dan agamamu. Orang yang menasihatimu itu sayang kepadamu bukan membenci dan mahu menjerumuskanmu ke lembah kehancuran. Orang yang menasihatimu itu, ingin supaya kamu selamat bukan merasa paling benar, paling baik, apalagi ujub dan takbur.

Syurga itu luas dan tidak mungkin dimiliki sendiri, jadi mari kita isi sama-sama supaya kita boleh melihat wajah ALLAH SUBHANAHU WA TAALA, suatu cita-cita dan nikmat yang paling besar. Muslim itu bagaikan satu tubuh, di mana jika yang satu sakit maka yang lainnya pun ikut merasakan sakit dan sedih.

Fahamilah Agamamu dengan benar, supaya kita selamat di dunia dan akhirat. Lakukan amal ibadah dengan ikhlas dan sesuai syari'at, supaya amalan kita tidak sia-sia dan ditolak oleh ALLAH SUBHANAHU WA TAALA. Bahkan malah boleh menjadi bumerang menjadi hujjah ALLAH SUBHANAHU WA TAALA untuk memasukkan kita kepada azab dan siksaanNya di neraka. 
Na'udzubillah Nabi shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda tentang sombong.

"..alkibr bathorul haq wa ghomthum naas.."
“Sombong itu menolak kebenaran dan merendahkan manusia.”
Allaahul musta'an


Tiada ulasan:

Catat Ulasan