Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Rabu, 3 Januari 2018

S 130 : SUDAH SIAPKAH KITA

Kajian ilmiah seluruh Pakar Iptek di timur dan barat sudah 100% membenarkan peringatan Rasulullah SAW 14 abad yang lalu dan janji ALLAH SUBHANAHU WA TAALA pasti benar dan tepat.

Badan Meteorologi dan Geofizik menyatakan bahawa akan terjadi kemarau panjang yang akan melanda dunia. Diperkirakan kemarau panjang tersebut akan dimulai tahun 2019 hingga 2022. Cadangan air dunia saat ini hanya tersisa 3% saja.

Lalu apa ertinya informasi ini bagi kita?
Ertinya adalah keluarnya Dajjal telah sangat dekat dan munculnya Imam Mahdi telah berada di tengah-tengah kita, tanpa kita sedari. Ini bererti apa yang disabdakan Rasulullah SAW telah terbukti.

Dalam hadits tentang kisah Tamim Ad-Dari, keluarnya Dajjal ditandai dengan keringnya danau Thabariyyah (Tiberias), keringnya mata air Zughar, dan pohon kurma Baisan tidak berbuah lagi. Dan jika kita mengikuti perkembangan informasi terakhir tentang tiga pertanda tersebut, sudah nyata terjadi.

Sudah dua tahun ini, pohon kurma di Baisan tidak berbuah lagi. Diikuti dengan semakin minusnya mata air Zughar. Dan yang paling mencengangkan adalah surutnya air di danau Tiberias di Israel sudah sangat mengkuatirkan. Sedemikian, sehingga pemerintah Israel sibuk mencari sumber air lain.

Salah satunya perencanaan penyulingan air laut. Dalam hadits lain dikatakan bahawa Dajjal akan keluar dari sarangnya ditandai setelah terjadi kemarau dan kekeringan selama kurun 3 tahun. Dan sebagaimana disebutkan di atas, bahawa Badan Meteorologi dan Geofizik telah memperkirakan kekeringan panjang akan dimulai tahun 2019 hingga 2022.

Jika di antara kita ada yang pernah berhaji dari tahun 2011, 2012, 2013, 2014, maka in syaa Allah pernah berjumpa dengan “calon Imam Mahdi” di dekat Kaabah. Dan hanya orang-orang khusus saja yang mengetahui tanda-tandanya. Dan kemunculan Imam Mahdi ini seperti yang pernah dinubuwahkan oleh Rasulullah SAW adalah ditandai wafatnya Raja yang namanya bermakna nama haiwan. Boleh jadi ia adalah Raja Fahd (Fahd: singa). Setelah itu terjadi perselisihan. Dan naik tahta raja yang banyak dosa, kemudian meninggal, kemudian muncul raja yang baik. (Boleh jadi ia adalah Raja Salman). Wallahu a’lam. Di masa atau setelah masa pemerintahan Raja Salman inilah terjadinya pembai’atan atas Imam Mahdi. Dari pertanda ayat-ayat qauniyah tersebut, kesimpulannya adalah akhir dari fananya dunia ini sudah demikian dekat. Marilah kita berbuat baik semaksima mungkin, dan ajaklah setiap berjumpa sesama muslim di manapun, untuk semakin bersungguh-sungguh memperbanyak amal akhirat. 
ALLAHU AKBAR.

Kiamat menurut Agama Islam ditandai dengan beberapa petanda. Kita boleh baca novel sampai beribu-ribu kali tapi baca ini hanya perlu 5 minit.
- Kemunculan Imam Mahdi.
- Kemunculan Dajjal.
- Turunnya Nabi Isa (AS).
- Kemunculan Yakjuj dan Makjuj.
- Terbitnya matahari dari Barat ke Timur.
- Pintu pengampunan akan ditutup.
- Dab'bat al-Ard akan keluar dari tanah dan akan menandai muslim yang sebenar-benarnya.
- Kabut selama 40 Hari akan mematikan semua orang beriman sejati sehingga mereka tidak perlu mengalami tanda-tanda kiamat lainnya.
- Sebuah kebakaran besar akan menyebabkan kerusakan.
- Pemusnahan/runtuhnya Kaabah.
- Tulisan dalam Al Quran akan lenyap.
- Sangkakala akan ditiup pertama kalinya membuat semua makhluk hidup merasa bimbang dan ketakutan.
- Tiupan sangkakala yang kedua kalinya akan membuat semua makhluk hidup mati dan yang ketiga yang membuat setiap makhluk hidup bangkit kembali.

Nabi MUHAMMAD SAW telah bersabda:

"Barangsiapa yang mengingatkan ini kepada orang lain, akan Ku buatkan tempat di syurga baginya pada hari penghakiman kelak."
(Riwayat dan sanadnya…..)

ALLAH SUBHANAHU WA TAALA berfirman :

"Jika engkau lebih mengejar duniawi daripada mengejar dekat denganKu maka Aku berikan, tapi Aku akan menjauhkan kalian dari syurgaKu."
(Surah :      )

Itulah yang dimaksud dajjal yang bermata satu: Ertinya hanya memikirkan duniawi daripada akhirat.
Kerugian meninggalkan solat :
Subuh: Cahaya wajah akan pudar.
Zuhur: Berkat pendapatan akan hilang.
Ashar: Kesihatan mulai terganggu.
Maghrib: Pertolongan anak akan jauh di akhirat nanti.
Isyak: Kedamaian dalam tidur sukar didapatkan.

Nasihat Kubur:
1). Aku adalah tempat yang paling gelap di antara yang gelap, maka terangilah aku dengan Tahajud.
2). Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan bersilaturahim.
3). Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca Al-Quran.
4). Aku adalah tempatnya binatang-binatang yang menjijikan maka racunilah ia dengan Amal sedekah.
5). Aku yang menyempitmu hingga hancur bila mana tidak solat, bebaskan sempitan itu dengan Solat.
6). Aku adalah tempat untuk merendammu dengan cairan yang sangat amat sakit, bebaskan rendaman itu dengan puasa.
7). Aku adalah tempat Munkar & Nakir bertanya, maka Persiapkanlah jawapanmu dengan Perbanyak mengucapkan Kalimah "Lailahailallah."

Semoga menjadi amal.
Aamiin...
Astaghfirullaahal'adzhiim
Astaghfirullaahal'adzhiim
Astaghfirullaahal'adzhiim
  
Beruntungnya seseorang apabila dapat istiqomah datang ke rumah Allah untuk solat berjamaah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan