Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Jumaat, 5 Januari 2018

S 136 : NASIHAT KEPADA SAHABAT

“Awak, saya sayang awak kerana Allah. Nanti bila dekat sana bila awak jumpa Allah. Saya mohon awak jangan tarik pahala saya, selepas saya bagi tahu awak semua ni.”

"Apa?"

"1- Tudung awak, dah sempurna pakai tudung. Cuma, labuhkan bahagian hadapan tu. Tutup dada." Tu yang Islam ajar.

2- Kaki awak, pakai stoking tak wajib, tapi yang wajib itu tutup kaki. Pakai stoking salah satu cara nak tutup. Kalau awak nak pakai kasut Pau Cu Kang, kotak dekat kaki, terpulanglah. Janji awak tutup.

3- Baju awak, pakai tudung cantik dah. Labuhkan dah. Awak labuhkan juga bahagian lengan tu. Kalau awak nak lebih selamat, awak pakai la sarung tangan. Besarkan baju awak. Biar nampak kolot di mata orang, tapi tidak di mata Allah.

4-Muka awak, Allah dah cantikkan. Jangan palsukan muka awak dengan 'cat warna-warni.'

5- Awak, saya sayangkan awak sebagai sahabat. Saya harap awak berubah penampilan. Awak sudah tahu kan? Mohon ubah ye awak. Saya tak sanggup nak tengok awak dijilat api. Awak, ambil lighter,mancis panaskan jari awak, awak mampu tahan ke? Tidakkan.
Masakan awak nak menentang kuasa Dia. Azab Dia. Maka Ubahlah."

-Maafkan saya, kawan –
Nasihat dari saya, jika semua orang yang berpeluang membaca nasihat ringkas ini, kemudian menghantar atau share kepada semua orang yang anda tahu, saya yakin dan percaya anda sangat 'penyayang' kepada rakan-rakan anda.

ѕeвaιĸ-вaιĸ ѕaнaвaт ιalaн ѕaнaвaт yang мengajaĸ raĸannya ĸe araн ĸeвaιĸan....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan