Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Rabu, 25 Julai 2012

C 83 Keunikan Allah Mencipta Malam dan Siang






Yang demikian itu, adalah kerana Sesungguhnya Allah (berkuasa) memasukkan malam ke dalam siang dan memasukkan siang ke dalam malam” ….

Para Ilmuan telah menemui bahawa peralihan  malam dengan siang  merupakan proses yang sangat kompleks, kerana itu mereka menggunakan komputer untuk mempelajari proses yang menakjubkan ini dan mereka menemui keputusannya, bahawa malam masuk pada siang  dan waktu siang masuk pada waktu malam dan proses ini berlangsung selama 24 jam tanpa berhenti. Hal ini telah digambarkan oleh Al-Quran dalam firman Allah SWT:

ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْل

Yang demikian itu, adalah kerana Sesungguhnya Allah (berkuasa) memasukkan malam ke dalam siang dan memasukkan siang ke dalam malam.” 
[Al-Hajj: 61].

Pertanyaannya adalah: Siapa yang tahu selama 14 abad yang lalu bahawa siang dan malam silih berganti secara terus-menerus  dan bahawa proses ini merupakan salah satu tanda dari tanda-tanda kekuasaan Allah SWT yang perlu direnungkan?!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan