Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Isnin, 26 Mei 2014

R 23 : ROTSCHILD – BAHAGIAN 1

BAHAGIAN I (1743-1800)

1743: Mayer Amschel Bauer, seorang Ashkenazi Jew, dilahirkan di Frankfurt, German, anak kepada Moses Amschel Bauer, seorang yang menjalankan perniagaan dengan memberi pinjaman wang dengan interest dan juga pemilik pengusaha rumah.

Moses Amschel Bauer meletakkan simbol merah di hadapan rumahnya. Simbol ini adalah heksagram merah (apabila digubah secara geometrik dan nombor, tanda/simbol ini membawa kepada nombor 666) yang mana di bawah arahan keluarga Rotschild, akhirnya membentuk bendera negara haram Israel pada dua abad akan datang.


1753: Gutle Schnaper, seorang Ashkenazi Jew (bakal isteri kepada Mayer Amschel Bauer) anak kepada Wolf Salomon Schnaper, seorang peniaga yang terkenal dan berjaya, dilahirkan.

1760: Pada dekad ini, Mayer Amschel Bauer mula bekerja di sebuah bank yang dimiliki oleh keluarga Oppenheimers di Hanover, German. Dia memperoleh kejayaan yang amat luarbiasa dan menjadi rakan kongsi muda di dalam bank tersebut. Di sini, dia mula mengenali General von Estroff secara tidak langsung.
Bauer kembali semula ke Frankfurt untuk mengambil-alih perniagaan bapanya setelah bapanya mati pada tahun yang sama dan dia mengenalpasti akan signifikan simbol/tanda heksagram merah dan mengubah namanya daripada Bauer kepada Rotschild, bersempena dengan heksagram merah atau simbol yang melambangkan 666 yang digantung di hadapan pintu masuk rumahnya. [(“Rot”, adalah “Red”(merah), manakala “Schild” adalah “Sign”(tanda) di dalam bahasa German].
Sekarang, dengan namanya yang telah bertukar kepada Mayer Amschel Rotschild, dia mula mengetahui bahawa General von Estroff mempunyai kaitan kekeluargaan dengan Putera William IX dari Hesse-Hanau, salah seorang kerabat di raja yang terkaya di Eropah yang pada ketika itu memperoleh kekayaannya dengan merekrut askar-askar Hessian ke negara luar bagi memperoleh keuntungan yang amat besar (satu kaedah yang masih diguna pakai sehingga ke hari ini di dalam bentuk mengeksport penjaga keamanan ke seluruh dunia).

Prince William IX of Hesse-Hanau

Dia kemudiannya kembali bekerja dengan General von Estroff dan mula menjual syiling-syiling dan barang kemas yang bernilai dan berharga tinggi dengan harga diskaun. Seperti yang dirancang, dia akhirnya dapat bersemuka dengan Putera William yang amat berpuas hati dengan harga diskaun yang diberikan ke atas syiling-syiling dan barang kemas yang amat susah untuk dijumpai dan berjanji akan memberi ganjaran kepada Putera William untuk segala perniagaan lain yang ditawarkan kepadanya.
Rotschild kemudiannya menjadi rakan baik kepada Putera William yang akhirnya menjadi rakan perniagaan Prince William dan juga ahli di dalam mahkamah negara. Dia kemudian mendapat tahu bahawa dengan memberi pinjaman wang dan royalti kepada kerajaan memberi lebih keuntungan daripada memberi pinjaman wang kepada individu kerana nilai pinjaman adalah lebih tinggi dan dijamin pembayaran semula oleh kerajaan dalam bentuk cukai kerajaan.
1769: Mayer Amschel Rotschild diberikan kebenaran oleh Putera William untuk menggantung tanda di hadapan premis perniagaanya yang berbunyi “M. A. Rotschild, dilantik oleh Yang Mulia Putera William dari Hanau sebagai ahli mahkamah Negara.”

1770: Mayer Amschel Rotschild mula melakar rancangan bagi pengwujudan Illuminati dan meletakkan tanggungjawab tersebut kepada seorang Ashkenazi Jew, Adam Weishupt, yang merupakan bekas penganut Kristian aliran Roman Katolik yang membawa bersama dengannya organisasi dan rancangan pengembangan di bawah kelolalaannya. Illuminati adalah ajaran yang berdasarkan kitab Talmud yang dicipta oleh rabbi Yahudi. Ianya dipanggil Illuminati kerana ia adalah istiliah Lucifer (nama lain bagi syaitan) yang bermaksud keepers of light (penyimpan cahaya).

Adam Weishaupt (1748 – 1830)
Mayer Amschel Rotschild berkahwin dengan Gutle Schnaper.

1773: Anak lelaki sulung Mayer Amschel Rotschild, Amschel Mayer Rotschild dilahirkan. Seperti adik-beradiknya yang lain, mereka semua akan berkecimpung dalam dunia perniagaan keluarga apabila umur mereka mencecah 12 tahun.

Amschel Mayer Rotschild (1773 – 1855)

1774: Salomon Mayer Rotschild dilahirkan.

Salomon Mayer Rotschild (1774 – 1855)

1776: Adam Weishaupt secara rasminya telah menyiapkan organisasi Illuminati pada 1 Mei tahun ini. Tujuan utama Illuminati adalah memecah-belahkan goyim(semua bukan Yahudi) melalui politik, ekonomi, sosial dan agama. Mereka yang menentang akan di tentang semula menggunakan senjata ataupun insiden-insiden akan sengaja diadakan supaya: mereka bersengketa sesama mereka; memusnahkan kerajaan negara; memusnahkan institusi keagamaan; dan akhirnya bertindak memusnahkan sesama mereka.
Weishaupt kemudiannya menyelinap masuk ke dalam Continental Order of Freemasons bersama dengan doktrin Illuminati dan menggunakan tapak Grand Orient sebagai pusat pentadbiran rahsia. Semua ini adalah di bawah perintah dan pembiayaan kewangan sepenuhnya oleh Mayer Amschel Rotschild dan konsep ini telah tersebar luas ke dalam setiap Masonic Lodges seluruh dunia pada sehingga ke hari ini.
Weishaupt juga merekrut seramai 2000 orang pengikut berbayar yang merangkumi mereka-mereka yang bijak pandai di dalam bidang kesenian dan penulisan, pendidikan, sains, kewangan dan industri. Mereka semua diarahkan untuk mematuhi semua arahan berikut bagi membolehkan mereka mengawal manusia seluruhnya.

1) Menggunakan wang dan seks sebagai rasuah bagi memperoleh kawalan ke atas mereka yang sudah pun berada di jawatan tertinggi di dalam pelbagai peringkat di dalam kerajaan dan mana-mana badan lain yang dirasakan perlu. Apabila orang yang berpengaruh tersebut telah pun termakan dengan tipu-daya Illuminati, mereka akan di’pegang’ dengan mengancam mereka melalui saluran politik atau dengan mem’blackmail’ mereka, mengugut dengan menarik semua sumber kewangan yang telah diberikan, mendedahkan kegiatan mereka kepada orang awam, malahan mengugut untuk membunuh mereka dan juga keluarga.

2) Semua fakulti di bawah kolej dan universiti ditubuhkan adalah bertujuan bagi membentuk pelajar dari baka keluarga yang baik supaya memiliki kemahiran, kebolehan serta mentaliti yang tinggi dan mengajak mereka supaya lebih cenderung kepada pembelajaran mengenai internasionalisme serta menanam konsep yang mengatakan hanya ‘kerajaan satu dunia’ (one-world government) sahaja yang boleh menamatkan peperangan dan kesempitan hidup. Biasiswa diberikan dan dibiayai sepenuhnya di oleh Illuminati kepada mereka yang terpilih.

3) Semua yang berpengaruh dan terperangkap di bawah kawalan Illuminati, termasuk pelajar-pelajar yang telah diberikan pendidikan dan latihan khas, akan digunakan sebagai agen dan meletakkan mereka di belakang tabir semua kerajaan sedia-ada sebagai ahli pakar yang tertentu. Ini dilakukan supaya mereka boleh memberi nasihat kepada eksekutif tertinggi di dalam kerajaan atau mana-mana badan yang berkaitan untuk menjalankan polisi yang dalam jangka masa panjang akan menjalankan pelan-pelan rahsia ‘kerajaan satu dunia’ Illuminati dan seterusnya memusnahkan kerajaan dan institusi keagamaan yang sepatutnya mereka berkhidmat di dalamnya.

4) Mempunyai kawalan sepenuhnya terhadap media cetak, yang pada waktu itu merupakan satu-satunya cara untuk menyampaikan maklumat kepada seluruh penduduk awam, supaya semua berita dan maklumat dapat diberat sebelahkan bagi memastikan seluruh penduduk percaya bahawa ‘kerajaan satu dunia’ adalah satu-satunya jalan penyelesaian bagi pelbagai masalah yang melanda.

1777: Nathan Mayer Rotschild dilahirkan.

Nathan Mayer Rotschild (1777 – 1836)

1784: Adam Weishaupt mengarahkan Revolusi Perancis dibukukan dan ia dimulakan oleh Maximilien Robespierre. Buku ini ditulis oleh salah seorang rakan Weishaupt yang bernama Xavier Zwack. Buku ini hantar dengan menaiki kuda oleh seorang pengirim untuk dihantar dari Frankfurt ke Paris. Walau bagaimanapun, dalam perjalanan ke sana, pengirim hantaran tersebut dan kudanya di sambar petir. Buku yang mengandungi segala perancangan tersebut telah dijumpai polis dan diserahkan kepada pihak berkuasa Bavaria.
Susulan daripada itu, kerajaan Bavaria mengarahkan polis untuk memeriksa kesemua tapak Grand Orient dan rumah rakan-rakannya yang paling berpengaruh. Yang pasti, pihak berkuasa kerajaan Bavaria sememangnya yakin yang buku yang ditemui itu adalah satu ancaman yang dirancang oleh sekumpulan orang yang berpengaruh dengan menggunakan perang dan revolusi bagi mencapai matlamat politik mereka.

1785: Kerajaan Bavaria mengharamkan pergerakan Illuminati dan menutup kesemua Grand Orient yang berada di Bavaria.
Mayer Amschel Rotschild memindahkan ahli keluarganya ke rumah 5-storey di Frankfurt yang mana dia berkongsi dengan keluarga Schiff.
1786: Kerajaan Bavaria menerbitkan dan mencetak perancangan Illuminati di dalam dokumen yang bertajuk “The Original Writings of The Order and Sect of The Illuminati”. Mereka menghantar dokumen ini kepada semua ketua gereja seluruh negara dan negeri di dalam Eropah tetapi malangnya amaran yang diberikan tidak diendahkan mereka.
1788: Kalmann (Carl) Mayer Rotschild dilahirkan.
1789: Akibat daripada ketidakendahan negara-negara Eropah terhadap amaran yang diberikan oleh kerajaan Bavaria, rancangan Illuminati bagi memulakan Revolusi Perancis berjaya dimulakan dari tahun ini hingga ke tahun 1793. Revolusi ini adalah impian setiap ahli bank kerana ia membolehkan sebuah konstitusi baharu diwujudkan dan meluluskan undang-undang yang mengharamkan sama sekali Gereja Roman daripada mengutip cukai.
1790: Mayer Amschel Rotschild membuat pernyataan:
“Biar aku yang mengeluarkan dan mengawal wang negara dan aku tidak peduli siapa yang menulis undang-undang”.
1791: Rotschild dapat apa yang diingini iaitu mengawal wang negara melalui Alexander Hamilton (agen mereka yang berada di dalam cabinet George Washington) apabila mereka menubuhkan sebuah bank sentral di Amerika yang dinamakan First Bank of the United States. Ini dapat dicapai melalui perancangan 20 tahun.
1792: Jacob (James) Mayer Rotschild dilahirkan.
1796: Amschel Mayer Rotschild berkahwin dengan Eva Hanau.
1798: John Robinson menerbitkan sebuah buku yang bertajuk, “Proofs of a Conspiracy Against All the Religions and Governments of Europe Carried on in the Secret Meetings of Freemasons, Illuminati and Reading Societies”. Di dalam buku ini, Professor Robinson daripada Universiti Edinburgh, salah seorang intelek dari zamannya, dilantik menjadi Setiausaha Agung bagi Kesatuan Diraja Edinburgh pada tahun 1783, memberi maklumat secara terperinci mengenai rancangan Illuminati Rotschild.
Dia memberitahu yang dia pernah menjadi seorang ahli tertinggi mason diScottish Rite of Freemasonary, dan dijemput khas oleh Adam Weishaupt untuk ke Eropah, yang mana dia diberikan satu salinan khas mengenai konspirasi Weishaupt. Walaupun dia berpura-pura bersekongkol dengan rancangan menakluk dunia Weishaupt, dia sebenarnya tidak bersetuju dengan usul tersebut dan oleh yang demikian menerbitkan buku yang tersebut. Buku itu juga ada menyatakan dengan jelas mengenai siasatan kerajaan Bavaria terhadap Illuminati dan Revolusi Perancis.
19 Julai pada tahun yang sama, David Pappen, Presiden Universiti Harvard, memberi penerangan khas dalam bentuk kuliah kepada pelajar mengenai pengaruh illuminism terhadap agama dan politik Amerika.
Sebaik umur Nathan Mayer Rotschild mencecah 21 tahun, dengan sejumlah wang yang banyak diberikan oleh bapanya kepadanya, dia meninggalkan Frankfurt dan berpindah ke England bagi menubuhkan sebuah institusi perbankan di London.
1800: Salomon Mayer Rotschild berkahwin dengan Caroline Stern.

Insya-Allah akan bersambung~



Tiada ulasan:

Catat Ulasan