Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Rabu, 16 April 2014

P 149 : SUAMI YANG BAIK

-Dia tidak hanya pandai menuntut isterinya agar menjadi seorang wanita baik seperti yang diinginkannya. Akan tetapi dia lebih banyak memberi contoh yang baik dalam rumahtangganya.

-Ketika seorang suami menginginkan isterinya menjadi seorang wanita yang bertakwa kepada ALLAH. Maka dia terlebih dahulu perlu mencontohkan dirinya sebagai seorang imam yang bertakwa.

-Ketika seorang suami menginginkan isterinya menjadi wanita yang penuh hormat kepadanya. Maka dia perlu menjadikan dirinya sebagai seorang imam yang selalu menghargai isterinya.

-Ketika seorang suami menginginkan isterinya menjadi wanita yang selalu setia. Maka dia haruslah meletakkan dirinya sebagai seorang imam yang tidak mudah tergoda kepada wanita lainnya.

-Dan ketika seorang suami menginginkan isterinya menjadi wanita yang penuh kasih sayang dalam keluarganya. Maka dia haruslah menjadikan dirinya sebagai suami yang penuh perhatian kepada isteri dan juga anak-anaknya.
"Jodohmu adalah cermin dirimu."




Tiada ulasan:

Catat Ulasan