Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Jumaat, 20 Julai 2012

B 117 TANDA-TANDA ALLAH SWT MENCINTAI KITA



Jika Allah swt memberi kepadamu Agama dan Hidayah,  Ketahuilah Allah swt mencintai kamu.


Jika Allah swt menguji kamu dengan musibah, ditimpa bala-bencana dan permasalahan, Ketahuilah Allah swt mencintai kamu, Allah swt ingin mendengar suara rintihanmu di dalam doa.

Jika Allah swt hanya memberi sedikit padamu, ketahuilah Allah swt akan memberi kamu lebih banyak di Akhirat kelak.

Jika Allah swt memberi kamu sifat Reda supaya kamu meredainya,  ketahuilah Allah swt mencintaimu, sesungguhnya Allah swt akan memberi kepadamu secantik-cantik nikmat.

Jika Allah swt memberi kepadamu sifat sabar, sesungguhnya Allah swt mencintaimu dan kamu adalah di antara orang yang telah berjaya.

Jika Allah swt memberi padamu sifat Ikhlas di dalam hati, ketahuilah Allah swt mencintaimu, sesungguhnya Allah swt menghendaki kamu Ikhlas hanya padaNya.

Jika Allah swt memberi padamu sifat duka, ketahuilah Allah swt mencintaimu dan sentiasa menunggumu ucapan Puji dan Syukur dari bibirmu.

Jika Allah swt memberi kekecewaan padamu, ketahuilah Allah swt mencintaimu dan Allah swt ingin menguji keimananmu.

Jika Allah swt memberimu harta, ketahuilah Allah swt mencintamu dan menghendaki kamu tidak bersifat bakhil kepada orang fakir.

Jika Allah swt memberi kemiskinan kepadamu, ketahuilah Allah swt mencintaimu dan akan memberi kepadamu sesuatu yang lebih berharga daripada harta kekayaan.

Jika Allah swt memberi kepadamu Lidah dan Hati, ketahuilah Allah swt mencintaimu, maka gunakanlah kedua-dua kepada jalan kebaikan.

Jika Allah swt memberi kepadamu solat, puasa, Al-Quran dan berjaga malam, ketahuilah Allah swt mencintai kamu, maka janganlah kamu melengah-lengahkannya, percepatkanlah tunaikanlah ianya dengan sempurna.

Jika Allah swt menganugerahkan ISLAM kepadamu, ketahuilah Allah swt mencintaimu.

Sesungguhnya Allah swt mencintaimu,,, Kenapa kamu tidak mencintai Allah swt???

Allah swt telah banyak memberi kepada mu.. kenapa kamu tidak mencintai Allah swt ???

Allah mencintai Hambanya dan tidak pernah lupa pada hambaNya… Maha Suci Engkau Ya Allah….

Janganlah kamu buta dan Kecapilah nikmat kasih sayang Allah swt dalam hatimu.
“Bahkan  Allah swt akan menunaikan segala janjinya dan bertakwalah, sesungguhnya Allah swt mencintai Orang-orang yang bertakwa kepadaNya.”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan