Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Selasa, 7 Ogos 2012

F 83 BUKTI PERJANJIAAN SYAITAN TELAH TERLAKSANA

“Syaitan berkata kepada Rabbnya: “Dengan keagungan dan kebesaranMu, aku tidak akan berhenti-henti menyesatkan Bani Adam selama mereka masih bernyawa,….
(H.R. Ahmad)

Syaitan selalu mengarahkan seluruh anak Adam ke jalan kesesatan dengan berbagai
macam cara sampai benar-benar tergelincir dalamnya. Tidak hairan lagi. Bila Anak Adam diberi peringatan, mereka tidak mengindahkan peringatan itu. Dan bila mereka melihat satu ayat kebenaran; mereka mengajak teman-teman mereka  bersama-sama “mengolok-olok” kebenaran (ayat) itu. Allah SWT pun telah memberikan tempat yang sangat hebat kepadanya, suatu tempat yang luar biasa dahsyat lagi kekal iaitu neraka Jahim.

Semoga diri dan keluarga tidak terjebak dengan perilaku syaitan yang tentu saja sudah berjanji kepada Allah SWT untuk menjerumuskan semua Anak Adam, termasuk diri dan keluarga. Bersiap-siaplah untuk itu. Astagfirullaah ‘aladzim. ***

Syaitan berkata : “Yaa Tuhanku, oleh sebab Engkau telah memutuskan bahawa aku sesat, pasti aku akan menjadikan mereka “memandang baik” (perbuatan maksiat/bathil) di muka bumi, dan PASTI aku akan menyesatkan mereka semua.” 
(Q.S. Al-Hijr 15:39)

Nota :

Semoga Allah SWT akan memberi taufik dan hidayah kepada semua yang terlibat. Aamiin,


Tiada ulasan:

Catat Ulasan