Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Khamis, 16 Ogos 2012

G 120 : WASIAT HASSAN AL BASRI - EMPAT RAHSIA ZUHUD YANG PALING BERHARGA

Hassan Al-Basri menjawab pertayaan tentang rahsia zuhud :

Aku tahu rezekiku tidak akan diambil oleh orang lain, maka hatiku tenang.

Aku tahu amalanku tidak akan dilaksanakan oleh orang lain, maka aku sibukkan diri untuk melakukannya.

Aku tahu Allah SWT sentiasa memerhatikan diriku, maka aku malu untuk melakukan maksiat terhadapNya.

Aku tahu kematian sentiasa menungguku, maka aku akan sentiasa menambah amalanku untuk menghadapi pertemuan dengan Allah SWT.
……………………
Subhanallah Ya Ikhwan Fillah.
http://forums.ozkorallah.com/f27/ozkorallah27301/


Tiada ulasan:

Catat Ulasan