Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Khamis, 16 Ogos 2012

G 134 WASIAT FUDHAIL BIN IYAD

Fudhail Bin Iyad berkata :

1- Pada hari Kiamat orang-orang kaya akan terbelenggu dengan jawatan-jawatan yang dipegangnya dan akan mengalami kesusahan. Mereka akan dibicarakan tentang perbuatan mereka, oleh itu bersedialah menjawab soalan terhadap perbuatan kamu pada hari tersebut.

2- Itulah kasihnya Allah SWT terhadap dosa hambanya sehingga tidak dibalas sekarang tetapi ditangguhkannya.

3- Orang yang dikasihi oleh Allah SWT akan ditimpa kesusahan dan orang yang yang dimurkai oleh Allah SWT akan dikurniakan kesenangan.

4- Sebagaimana tidak mungkin menangis di Syurga, maka begitulah pula tidak mungkin ketawa di dunia ini. Syurga itu bukan tempat menangis dan dunia ini bukan tempat ketawa.

5- Allah SWT berkata ” Apabila hambaku mengingati Aku, Aku akan mengingati dia, bila dia lupa kepadaKu, Aku akan lupa kepadanya.“

6- Selama 30 tahun aku tidak pernah senyum.

7- Aku ingin jatuh sakit agar dapat aku dapat bersama Allah SWT dan terlepas daripada solat jemaah.
( Bermaksud hanya orang sakit sahaja yang terlepas daripada dosa apabila tidak melakukan solat jemaah ).

Tazkirah Awliya’. m/s: 37.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan