Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Isnin, 13 Ogos 2012

G 44 MULIANYA BANGSA ARAB PILIHAN ALLAH SWT

Badan Dakwah Islam ini bersedia memberi bimbingan agama Islam kepada pekerja-pekerja bukan Islam yang berkerja di Timur Tengah.

Dalam suasana dunia Islam yang bertuhankan material dan hawa nafsu, masih ada badan-badan dakwah Islamiah yang menabur jasa kepada manusia tanpa bermatlamatkan politik dan perniagaan serta keuntungan dunia berdiri teguh di Timur Tengah.

Begitulah hebatnya keturunan Arab yang Allah SWT pilih untuk memimpin dunia ke Jalan Allah SWT, kerja dakwah mereka tidak bermusim tetapi kerja dakwah mereka adalah kehidupan harian mereka. Mereka tidak mengenal penat dan lelah, ribuan jutawan Arab yang tidak dapat dikesan oleh manusia bersedia menghulur bantuan kepada pertubuhan-pertubuhan  Islam di Timur Tengah. Mereka  tidak ingin dikenali oleh manusia tetapi mereka hanya mengharap ihsan dan rahmat daripada Allah SWT, mereka bersedia berkorban harta mereka di Jalan Allah SWT.

Salah satu pertubuhan tersebut adalah seperti yang saya muatkan di laman ini, sehingga sesetengah ulamak di Timur Tengah sanggup mengaktifkan telefon mereka dalam masa 24 untuk menghulurkan bantuan kepada masyarakat Islam tanpa mengenakan apa-apa bayaran kerana mereka menjadikan Alam Akhirat sebagai matlamat hidup mereka.

Semoga Allah SWT melahirkan generasi seperti ini di suatu hari nanti di rantau Asia Tenggara, Amin Ya Rabbal Alamin


Tiada ulasan:

Catat Ulasan