Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Selasa, 14 Ogos 2012

G 92 Maha Suci Islam daripada Syirik-Penyembahan sesama manusia

Surah An-Nisa’, ayat : 171.

“Wahai ahli Kitab (Yahudi dan Nasrani)! janganlah kamu melampaui batas Dalam perkara agama kamu, dan janganlah kamu mengatakan sesuatu terhadap Allah melainkan Yang benar; Sesungguhnya Al masih Isa Ibni Maryam itu hanya seorang pesuruh Allah dan kalimah Allah Yang telah disampaikanNya kepada Maryam, dan (ia juga tiupan) roh daripadanya. maka berimanlah kamu kepada Allah dan Rasul-rasulNya, dan janganlah kamu mengatakan: “(Tuhan itu) tiga”. berhentilah (daripada mengatakan Yang demikian), supaya menjadi kebaikan bagi kamu. Hanyasanya Allah ialah Tuhan Yang Maha Esa, Maha suci Allah daripada mempunyai anak. bagi Allah jualah Segala Yang ada di langit dan Yang ada di bumi. dan cukuplah menjadi pengawal (yang mentadbirkan sekalian makhlukNya).”

Surah Al-Maidah, ayat :72.

“Demi sesungguhnya! telah kafirlah orang-orang Yang berkata: “Bahawasanya Allah ialah Al-Masih Ibni Maryam”. padahal Al-Masih sendiri berkata:” Wahai Bani Israil! Sembahlah Allah, Tuhanku dan Tuhan kamu, bahawasanya sesiapa Yang mempersekutukan Allah Dengan sesuatu Yang lain, maka Sesungguhnya Allah haramkan kepadanya syurga, dan tempat kembalinya ialah neraka; dan tiadalah seorang Penolong pun bagi orang-orang Yang berlaku zalim.”
Surah Ali Imran, ayat :85.

“dan sesiapa Yang mencari agama selain ugama Islam, maka tidak akan diterima daripadanya, dan ia pada hari akhirat kelak dari orang-orang Yang rugi.“
 Surah Al-Anfal, ayat : 36.

“Sesungguhnya orang-orang kafir Yang selalu membelanjakan harta mereka untuk menghalangi (manusia) dari jalan Allah, maka mereka tetap membelanjakannya kemudian (harta Yang dibelanjakan) itu menyebabkan penyesalan kepada mereka, tambahan pula mereka dikalahkan. dan (ingatlah) orang-orang kafir itu (akhirnya) dihimpunkan Dalam neraka jahanam.”

اعوذ بالله من الشيطان 
(135) سورة آل عمران
135. Surah Ali Imran, ayat : 135.


“dan juga orang-orang Yang apabila melakukan perbuatan keji, atau menganiaya diri sendiri, mereka segera ingat kepada Allah lalu memohon ampun akan dosa mereka dan sememangnya tidak ada Yang mengampunkan dosa-dosa melainkan Allah, dan mereka juga tidak meneruskan perbuatan keji Yang mereka telah lakukan itu, sedang mereka mengetahui (akan salahnya dan akibatnya.”



Tiada ulasan:

Catat Ulasan