Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Selasa, 14 Ogos 2012

G 63 Hajarul Aswad mewakili Black Hole dalam Alam Semesta

Kita semua tahu bahawa Hajar Aswad hanyalah batu yang tidak memberikan mudarat atau manfaat, begitu juga dengan Kaabah, ia hanyalah bangunan yang terbuat dari batu. Akan tetapi apa yang kita lakukan dalam proses ibadah haji tersebut adalah sekadar mengikuti ajaran dan sunnah Nabi SAW. Jadi apa yang kita lakukan bukanlah menyembah Batu, dan tidak juga menyembah Kaabah.

Umar bin Khatab berkata “Aku tahu bahawa kau hanyalah batu, kalaulah bukan kerana aku melihat kekasihku Nabi SAW menciummu dan menyentuhmu, maka aku tidak akan menyentuhmu atau menciummu.”

Allah swt memerintahkan kita untuk Thawaf mengelilingi Kaabah dan Dia pula yang telah memerintahkan untuk mencium Hajar Aswad. Rasulullah juga melakukan itu semua, dan tentu saja apa yang dilakukan oleh beliau pastilah berasal dari Allah swt, sebagaimana yang terdapat dalam firmanNya : 

“Dan tiadalah yang diucapkannya itu menurut kemahuan hawa nafsunya. Ucapannya itu tiada lain hanyalah wahyu yang diwahyukan.”
(Surah An-Najm : ayat 53 )

Penelitian lainnya mengungkapkan bahawa batu Hajar Aswad merupakan batu tertua di dunia dan juga boleh mengambang di air. Di sebuah musium di negara Inggris, ada tiga buah potongan batu tersebut (dari Kaabah) dan pihak musium juga mengatakan bahawa bongkahan batu-batu tersebut bukan berasal dari sistem tata suria kita.

Teori Black Hole (lubang hitam) dikemukakan lebih dari 200 tahun yang lalu. Pada 1783, ilmuwan John Mitchell mencetuskan teori mengenai kemungkinan wujudnya sebuah lubang hitam setelah beliau meneliti dan mengkaji teori graviti Isaac Newton.
Istilah “lubang hitam” pertama kali digunakan oleh ahli fizik Amerika Syarikat, John Archibald Wheeler pada 1968. Wheeler memberi nama demikian kerana lubang hitam tidak dapat dilihat, kerana cahaya turut tertarik ke dalamnya sehingga kawasan di sekitarnya menjadi gelap.

Cara Kerjanya : Massa dari lubang hitam terus bertambah dengan cara menangkap semua material berdekatannya. Semua material tidak boleh lari dari jeratan lubang hitam jika melintas terlalu dekat. Jadi objek yang tidak boleh menjaga jarak yang aman dari lubang hitam akan tersedut. Berlainan dengan reputasi yang disandangnya saat ini yang menyatakan bahawa lubang hitam dapat menyedut apa saja di sekitarnya, lubang hitam tidak dapat menyedut material yang jaraknya sangat jauh dari dirinya. dia hanya boleh menarik material yang lewat sangat dekat dengannya.

Hajar Aswad berasal dari syurga. Batu ini pula yang menjadi asas pertama bangunan Kaabah, dan ia menghitam akibat banyaknya dosa manusia yang melekat di sana pada saat mereka melakukan pertaubatan. Tidakkah orang yang beriman merasa malu, jika hati mereka menghitam akibat dosa yang telah dilakukan. Rasulullah saw bersabda

“Ketika Hajar Aswad turun, keadaannya masih putih, lebih putih dari susu, lalu ia menjadi hitam akibat dosa-dosa anak Adam.”
( Jami al-Tirmidzi al-Hajj (877)

Jadi berdasarkan Hadist tersebut Hajjar Aswad menyerap dosa-dosa manusia yang pernah menyentuhnya dan akan menjadi saksi di akhirat nantinya. Hal ini memiliki kesamaan sifat dari Black Hole di Alam Semesta.

“Kemudian akan Kami tunjukkan tanda-tanda kekuasaan Kami pada alam dan dalam diri mereka, sampai jelas bagi mereka bahawa ini adalah kebenaran.” 
(Surah Anfusilat : ayat 53)

Radiasi dari Kaabah ini tak dapat diketahui tanpa pesawat antariksa abad 20, membuktikan jika al Quran ialah berasal dari ALLAH, & bukti al Quran mukjizat sepanjang masa. Kerana banyak ayat yang baru dapat dibuktikan oleh peralatan terakhir, zaman terakhir.

Maka apakah mereka tidak memperhatikan al Quran? Kalau kiranya al Quran itu bukan dari sisi Allah, tentulah mereka mendapat pertentangan yang banyak di dalamnya.
(Surah 4, An-Nisaa’: ayat 82)
Sumber : Cahyaiman




Tiada ulasan:

Catat Ulasan