Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Sabtu, 29 Disember 2018

T 107 : ALHAMDULILLAH

Saudara, renungkan firman ALLAH SUBHANAHU WA TAALA: “Dan ingatlah ketika Tuhanmu memaklumkan, sesungguhnya jika kamu bersyukur, nescaya Aku akan menambah (nikmat) kepadamu, tetapi jika kamu mengingkari (nikmatKu), maka sesungguhnya azabKu sangat pedih.”
(QS. Ibrahim: 7)

Kita diperintahkan untuk bersyukur kepada
ALLAH SUBHANAHU WA TAALA, bersyukur akan nikmat yang ALLAH SUBHANAHU WA TAALA berikan kepada kita. Bersyukur tidak sekadar mengucapkan Alhamdulillah tetapi dengan wujud syukur kita adalah tunduk dan patuh kepada ALLAH SUBHANAHU WA TAALA. Menjalankan semua aturan ALLAH SUBHANAHU WA TAALA.

Saudara, terkadang juga ketika kita diuji banyak di antara kita yang mengeluh. Beratnya tentangan hidup tidak sedikit di antara manusia yang mengeluh. Keluhan itu pada dasarnya adalah bahagian dari fitrah manusia, namun bila keluh kesah dijadikan bahagian dari setiap masalah, itu adalah kesalahan manusia. Keluh kesah sama sekali tidak akan dapat menyelesaikan suatu masalah.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan