Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Jumaat, 28 Disember 2018

T 35 : UNTUK APA MENUNJUK-NUNJUK


Kalau kita berbuat baik pasti kita akan menunjukan atau membicarakan kepada orang lain, contohnya seperti kita kata, saya baik, saya tak pernah berkata buruk, saya suka bersedekah, saya suka bantu orang, saya rajin solat, saya ni kaki berpuasa, saya suka berzakat, saya mengasihi orang-orang susah dan yang sebagainya, maka itu disebut sombong atau riak. Apatah lagi menunjuk-nunjuk kelebihan diri mahupun kekayaan kita kepada orang lain. Segala kebaikan yang kita buat atau yang kita rasa baik itu, hanyalah sia-sia bagi ALLAH SUBHANAHU WA TAALA… Oleh itu hindari dari mengatakan sesuatu yang tidak sepatutnya. Terbaik, duk diam-diam atau fikirkan dosa kita yang terlalu banyak ini. Adakah ALLAH SUBHANAHU WA TAALA mengampunkan dosa kita atau sebaliknya. Di manakah kita akan dicampakkan oleh ALLAH SUBHANAHU WA TAALA di akhirat kelak….
Selama engkau belum melihat dosa-dosamu diampuni, jangan engkau sibuk melihat dosa-dosa dan aib orang lain.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan