Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

V 167 : ASMAUL HUSNA ( 74. AL ZOHIR )

AL ZOHIR   ( الظاهر )   ALLAH Yaa Zohir Yang Maha Nyata menegaskan kepada kita DIA nyata, dapat dilihat dan sesungguhnya hadir. Kehadira...

Ahad, 12 Ogos 2012

G 16 LIMA Seruan Kubur kepada manusia setiap hari

Kubur setiap hari menyeru manusia sebanyak lima kali…

1) Aku rumah terpencil maka aku akan senang dengan selalu membaca al-Quran.

2) Aku rumah yang gelap maka terangilah aku dengan selalu sembahyang malam.

3) Aku rumah penuh dengan nah dan debu maka bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.

4) Aku ular berbisa maka bawalah amalan “Bismillah” sebagai penawar.

5) Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir maka banyakanlah bacaan “Lailahillallah Muhammad Rasulullah”.

Rujukan :

http://www.lailahaillallah.com/


Tiada ulasan:

Catat Ulasan